Alla inlägg den 9 augusti 2014

Av elvira - 9 augusti 2014 19:19

Hej! Jag är just nu i stugan har precis spelat Dart med mamma och pappa haha kan inte tro att min mamma vann över mig men att jag vann över pappa!! Haha men min pappa hade med sig sin dator och en sån slags mobil/kontroll sak som gör att vi har wi-fi! Så ja! Men hinner inte alltid blogga så ni vet :/ Men första dagen åkte vi runt en massa, åt pizza, gick ner till havet, tittade på Jackie Chan film på kvällen det var jätte mysigt. Vi tyckte inte om stugan i början men nu älskar vi den och tycker den är sjukt mysig! Igår gick vi till en loppis, stan, satt ute och åt jordgubbar och grädde vid vår hänggunga, gick ner till havet och kastade mackor (platta stenar) mitt rekord är 5 aha ;) Men så tittade jag på The Mortal Instruments och Percy Jackson båda filmerna och jag rekomenderar dom starkt! Dock var den första Percy Jackson bättre än den andra men ärch den var ändå sjukt bra!


Idag så åt jag frukost ute vid hänggungan med min familj senare vid 12 gick vi på massa loppisar, förrästen i min 50 saker ni kanske inte visste om mig skrev jag att jag var rädd för dom men jag menade stora loppisar för när jag var mindre trodde jag att någon skulle komma och knivhugga oss haha bara för de sålde knivar där vi var och jag var riktigt rädd. Men sen gick vi också ner till Trelleborg till ett Köpcentrum och eftersom min familj hittade en massa saker och inte jag så hittade jag två saker på Nille. En Back To School bok för det stod så och den är riktigt fin där det står Orginal Supergirl och en Superman märke och en Kopp där det står ''I keep loosing weight....but it keeps finding me'' haha tyckte den var fin och ville bara ha en egen kopp helt enkelt. Men sen åt vi lite glass och rökt lax vid en resturang med fisk (Det smakar exakt som vanligt lax för mig) senare ÖSregnade det så vi gick hem och tittade på Big Momma's House. Men ni har det slutat och jag spelade nyss Dart med mamma och pappa. Ska kanske snart ner till havet med syrran den är bara 70 meter från vår stuga så vi kan komma fram dit riktigt enkelt! Men sha det blev ett långt inlägg som jag hoppas ni uppskattar, vi hörs så snart som möjligt <3


P.s Kan jag inte få upp bilder för de är i min mobil och vi har inte med oss en sladd för det!


 

Av elvira - 9 augusti 2014 15:00

När ni läser detta kommer jag vara på stugan så detta är ett tidsinställt inlägg. Hej! I detta inlägg ska jag göra Back To School Tag! Jag sa ju att jag ska ''göra'' eller ''försöka'' göra videos men jag borde tänkt först för hur jag ska få upp dom men aja vi får väl se. Så då tänkte jag göra Back To School Tag!


1. Vilken klass ska du börja i?: Jag ska börja i 6B.


2. Vilken dag börjar du?: Jag börjar den 18 Augusti.


3. Hade du läxor över sommaren?: Ey det vorre ju taskigt men nej jag hade inga yeho!


4. Vad ska du ha på dig på första dagen?: Alltså man är bara där för en liten stund så man behöver inte värsta kläderna så jag ska bara ha det jag vardagligen har på mig.


5. När vaknar du och går och lägger dig på skoldagar?: Jag vaknar klockan 7 eller om jag är trött så 10 över 7. Och jag lägger mig vid 10.


6. Vad är stressigast med skolan?: Att hinna med och läxor. Man har svårt att hinna med man måste först tänka på skolan sen det andra du gör om dagarna, man hinner kanppt ha tid med sina hobbys och det blir lite jobbigt. och så klart är det också så med läxor.


7. Längtar du till skolan?: Ska jag vara ärlig har jag inte längtat efter skolan ett ända dugg denna sommaren.


8. Vad är roligast att fixa med för att komma tillbaka till skolan?: Typ skolgrejer som väskor och tillbehör.


9. Vilket skolår tycker du har varit roligast hittils?: Det är svårt att bestämma sig jag tyckte om 3:an, 4:an och 5:an mycket så ett svårt val.


10. Kommer du ha ryggsäck eller handväska?: Jag kommer ha axel väska som jag kallar dom. 


Detta var min Back to school tag! Vi hörs <3

 

Presentation

Vas happenin'

Jag heter Elvira men blir oftast kallad för Elle!Jag är 12 år gammal och jag driver denna blogg.

Dagliga uppdateringar om min vardag + videos. Sätt er bekvämt och enjoy!

Fråga mig

52 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

One Direction
Zayn Malik

Ovido - Quiz & Flashcards